-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40565 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

اگـر مـردم ديـگر هم خبر از غيب بدهند يا بيماري را بدعا شفا بخشند يا امور ديگرنظير معجزات انبياء بنمايند فرق ميان آنها و انبياء چيست ؟
در جواب گوئيم : فضل و شرف پيغمبران بر ديگران بعصمت است نه به معجزات و چون ازخطا و غلط و معصيت معصومند گفتار و رفتار آنها حجت است و متابعت آنها واجب ,اما ديگران هر چند خوارق عادات بنمايند از خطا معصوم نيستند گفتار آنها حجت نيست و فرمانبرداري آنها بر مردم واجب نيست , و فضل انبياء بر ديگران بوحي وعصمت است نه بقدرت بر معجزات . اگر گوئي وقتي نظير معجزات انبياء از ديگران هم صادر شود و چون آنها معصوم ازخطا نيستند شـايـد كـسـي بـدروغ دعـوي پـيغمبري كند و بنيروي نفساني امري خارق عادت نشان دهد پس نمي توان اين خارق عادت را دليل صدق او دانست ؟در جواب گوئيم معجزه چنانكه در كتب كلام ما ثابت كرده اند بضميمه قاعده لطف دلالت بر صدق انبياء مي كند , و اگر مدعي دروغگو درصدد گـمـراه كـردن مـردم بـرآيـد برخداوند است كه بمقتضاي لطف خود مانع خرق عادت او شود يا بـوجهي او را رسوا كندكه مردم بدانند دروغگو است وگرنه خداوند خود سبب گمراهي مردم را فراهم آورده است . تـعالي اللّه عن ذلك علوا كبيرا و نمي توان گفت خداوند قدرت بر منع اوندارد يا بندگان خود را رها كرده است كه هر كه خواهد آنان را گمراه كند .

اثبات نبوت
شعراني - ميرزا ابوالحسن

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.